Alcatraz'dan

Salı, Mayıs 24, 2011

Gecenin Katli

"ben ki cehennemde bir allah gibi yalnızım"
Attila İlhan


Sancım yeryüzü
şu üç satırlık yeryüzü
ve gökyüzü
son şiirler de boğdurulana kadar
karanlıklarda.

hiç dinlenmeyecekmiş gibi
uzun bir uykuya ölüyorum günlerimi
sözlerimi hayatın sessiz ırmağında kanattım
öyle uzun sürüyor ki ışığı beklemek
sakallarımda bir yüzyıl yorgunluğu var.

sisli bir düşünceye ödünç veriyorum geçmişi
dünya, tren rayları gibi geçiyor gövdemden
keşfedilmemiş ülkelere bir gece yolcusu
dönüş bileti bile yok heybesinde
çünkü yalnızlık bir mezardır bulutlara.

tek sıkımlık kurşunum kaldı gözlerimde
ama şarkılardan uzun sürüyor intiharlar
ben ki bu gecelere bir enkaz borçluyum
ondandır ki
şimdi çek silahını ey uykusuzluğum
senden de alacaklarım var.

ah, sakallarımda şu yüzyıl yorgunluğu
darağacına göndermek gerek, diyorum, gökyüzünü
oysa durduğum yerde bir kuşun kanat çırpmasıdır zaman
ve ancak kendi ellerini yakar
içime atılmış Prometheus'un alevi.

24.05.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder